Eén op de vier jongeren heeft een chronische aandoening, met vaak een grote impact op het dagelijks leven. Net als alle anderen jongeren hebben zij behalve uitdagingen óók ongekende mogelijkheden, ambities, dromen, drijfveren en talenten waarmee ze hun leven vorm willen geven. Heb jij een innovatief idee waarmee je de ambities van deze jonge mensen helpt te verwezenlijken? Dan kun je bij dit fonds een aanvraag indienen.
Doel: inzetten op de mogelijkheden en ambities van jongeren met een chronische aandoening
De kernvraag van deze oproep is: Hoe kunnen jongeren (16-30 jaar) met een chronische aandoening samen met gezondheidsprofessionals en hun omgeving werken aan de realisatie van hun ambities en mogelijkheden?
Met deze oproep wil het fonds innovaties in de vorm van producten, concepten of interventies mogelijk maken die concrete waarde toevoegen aan het leven van jongeren met gezondheidsuitdagingen. Ze hopen hiermee ook de gezondheidssector te inspireren om anders te denken en doen.
Wie kan aanvragen?
Voorstellen van brede coalities waarin jongeren (16-30 jaar) samen met ontwerpers, makers, hun sociale en / of professionele netwerk, innovatief bouwen aan hun mogelijkheden en ambities zijn welkom.
Criteria (samenvatting)
De werkwijze die het fonds voor ogen heeft betreft in eerste instantie een ontwerpend onderzoek, waarbij ontwerpers de kar trekken. De uitvoering is in handen van een breed samengesteld team, waaronder de mensen voor wie het initiatief bedoeld is. In de tweede fase krijgt degene die verantwoordelijk is voor de implementatie van het initiatief een belangrijke rol.
Budget: maximaal € 100.000,- per project
Deadline: 22 juni 2021
Overige informatie
Ben je al klant bij ons? Log dan in en bekijk de volledige regeling >>
Ben je regelmatig op zoek naar financiering voor projecten gericht op mensen met een chronische aandoening? Of voor jongeren in het algemeen? In onze database met meer dan 1000 subsidies en fondsen voor Zorg en Welzijn staan er tientallen nationale en regionale regelingen gericht op deze doelgroepen.